Beauty blog, Reviews, Swatches, Beauty, Haarproducten, Make-up, Nails, etc.

donderdag 15 mei 2014

On 5/15/2014 by Beautywaarheid in ,    1 comment
Omdat boterhammen vrij saai zijn en ik liever iets warm eet, heb ik een goed alternatief gevonden dat toch gezond en voedingsrijk is.

RIJST MET KIP, ANANAS EN GROENTEN
Tegenwoordig let ik erop dat ik gezond eet en probeer ik minder vetten en suikers te eten zodat ik een gezonde levensstijl opbouw - "Health requires healthy food!"
Je kan dit gerecht trouwens koud of warm eten. Daarnaast is het klaar op 5 min.

Benodigdheden:
• Kipfilet ongeveer 150 à 200 gr
• Blikje ananas OP SAP (niet op siroop = suiker)
• Zilvervliesrijst = volkorenrijst = veel gezonder dan witte rijst
• Groentjes naar keuze (wokgroentenmix, paprika, maïs, ...)

  1. Laat een beetje kokosolie smelten in je pan.
  2. Voeg de kip toe en strooi er kippenkruiden en paprikapoeder over.
  3. Als je de kip eerst in kleine blokjes snijdt, is het nadien niet meer zo mals. Dus je kan beter de kipfilet bakken en nadien snijden in kleine stukjes.
  4. Als de kip goed gebakken is doe je deze in een potje. 
  5. Snij de ananas in blokjes en voeg deze samen met een klein beetje van het ananassap toe aan je potje met kip. Door het ananassap toe te voegen is het gerecht niet zo droog.
  6. Kook de zilvervliesrijst (of je kan ook kleine 1-persoons-potjes kopen die in de microgolf mogen) en voeg ook deze toe aan je potje. 
  7. Wok de groentjes of voeg ze rauw toe aan je gerecht... Doe wat je persoonlijk het lekkerste vindt.
  8. Goed alles door elkaar roeren en klaar!!
Follow on Bloglovin

1 opmerking: