Beauty blog, Reviews, Swatches, Beauty, Haarproducten, Make-up, Nails, etc.

donderdag 17 januari 2013

On 1/17/2013 by Beautywaarheid in    2 comments

De testperiode van de Gilette Venus Naked skin loopt teneinde. Ik moet nu stilaan een keuze gaan maken, bijhouden of terug sturen. En ik ben er nog niet uit eerlijk gezegd. Ik ben niet super verrast met het apparaat, maar dit kan ook niet op die paar weken tijd. Want ik heb nog maar 5 keer geflitst en het resultaat is pas zichtbaar (duidelijk zichtbaar normaal) tussen de 6 en 12 flitsbeurten. Stel dat we dan een gemiddelde nemen van 9 flitsbeurten om echt iets goed te zien, dan zit ik hier nog ver af.





Ik heb het haar op mijn benen laten groeien :s zodat ik het resultaat goed zou zien. Ik heb hiervan een foto genomen zodat je de kale plekjes (de blauwe cirkeltjes) kan zien.







Wel houden of niet? Wordt dit zo over heel mijn been of gaat het bij plekjes blijven, want dan zal je nog altijd je benen moeten scheren, en heeft het geen nut om zo'n duur toestel aan te schaffen.
Onder mijn oksels zie ik nog steeds geen verschil en bikinilijn ook niet.

Even de voor- en nadelen opsommen:

VOORDELEN:
- Met de tubes gel kom je heel lang toe, tot nu toe nog maar 1 tube opgebruikt
- Mooi toestel qua design
- Makkelijk in gebruik
- Geen pijn (voelen doe je het wel
- Lamp gaat 5 jaar mee
- Als je de gellaag niet te dun smeert, kan je zien waar je blijft met de flitser (er blijft een afdruk na in de gel)
- Het toestel heeft een huidtintscanner; hiermee stelt het de juiste stand in voor jou huidtype
- Is geschikt voor het gezicht (nog niet getest en niet direct van plan)
- Werkt door gewoon in het stopcontact te steken, dus krachtiger toestel en geen gesukkel met eerst nog een paar uur te moeten opladen
- De gel kost niet veel, €5 voor 2 tubes en kan je makkelijk in je buurt vinden (Krëfel, Vandenborre,..)
- Mijn haartjes zijn nu al zachter en minder ingegroeide haartjes

NADELEN:
- Duur €469 als je het toestel in de winkel gaat halen
- Mijn twijfels bij de lamp die 5 jaar meegaat, en hoe moet je dit vervangen, laten opsturen?Zelf kopen en vervangen? Hier is geen informatie over terug te vinden
- Tijdrovend, het duur een uurtje voor 2 onderbenen te doen
- Flitskop mocht groter (is 3x1 cm ong)
- Kan niet gebruikt worden zonder de gel
- Je kan niet flits, flits, flits doen. Je moet telkens enkele seconden wachten om weer te flitsen
- Slecht voor je ogen vermoed ik (serieuze flits, kan je niet in kijken); ik zet een zonnebankbrilletje op, maar dat moet telkens terug afdoen om te zien waar je zit; dus men had er wel een speciaal brilletje bij mogen steken voor die prijs
- De kabel van het toestel mocht iets langer zijn en minder stug (ongemakkelijk soms)

Enkele TIPS bij het gebruiken van het toestel:
- Zet een zonnebankbrilletje op (je moet het wel telkens terug afdoen om te zien waar je zit, best vervelend, maar beter voor je ogen)
- Gebruik een spateltje om de gel te verdelen
- Doe strook per strook, smeer niet eerst heel je been in, want dan gaat de draad onder hangen
- Hergebruik de gel, doe 1 strook en verplaats deze dan
- Als het te pijn doet, kan je de stand minder zetten door op een ander lichaamsdeel de huidtintscanner te houden (ik doe dit voor onder mijn oksel ipv 1 zet ik het op 3)

Update 28/01/2013
Ik ben samen met 6 andere kandidaten uitgekozen als winnaars en wij mogen ons toestel gratis houden omdat we de beste reviews hadden geschreven. Joepie!!  Ik denk dat je na meerdere keren flitsen heel duidelijk een verschil zal zien. En dan kan ik jullie op de hoogte houden en dan weten we zeker of het toestel doet wat het belooft!


Follow on Bloglovin

2 opmerkingen:

  1. Hoi Michèle, ik heb het toestel ook getest, en ik kan me zeker vinden in je review. Wel vraag ik mij af of het goed is om die gel steeds te hergebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Leene, ik denk niet dat het heel veel kwaad kan, maar ik hergebruik het strookje gel voor een half onderbeen en dan breng ik terug een nieuw laagje uit de tube aan. Anders zal het een kostelijke zaak worden als je per strook nieuwe gel gaat aanbrengen :s

      Verwijderen