Beauty blog, Reviews, Swatches, Beauty, Haarproducten, Make-up, Nails, etc.

woensdag 7 mei 2014

On 5/07/2014 by Beautywaarheid in , , , ,    No comments
Omdat ik gezonder wil leven, heb ik besloten om te gaan sporten. Go me!
Persoonlijk kan ik het niet opbrengen om 3x per week te gaan fitnessen. Ik hou gewoon fitnessen nooit langer dan 3 maanden vol, omdat ik het niet leuk zo leuk vind.
Groepslessen daarentegen vind ik wel leuk! Dit doe ik nu 4x per week. En omdat het in groep is, hou je de intensieve workouts ook beter vol. Als ik gewoon ga fitnessen, ben ik fietsen bijvoorbeeld na 10 min al beu en praat ik meer met mijn vriendinnen dan te trainen. Bij de groepslessen moet je gewoon meedoen en is er geen tijd om te kletsen.
Momenteel volg ik 1x per week pilates, 1x bodybalance en 2x bodypump.


PILATES
Pilates is een vorm van lichaamsoefeningen met controle vanuit je buik- en bekkengebied waarbij je je hele lichaam verstevigd. Controle en correcte uitvoering staan centraal: de ademhaling en het bewustzijn om de juiste spieren te laten weken, vormen de basis van iedere oefening. Resultaat: langere spieren en soepelere gewrichten plus een sterker, in balans gebracht lichaam.


BODYBALANCE
Bodybalance is een workout met yoga, tai chi en pilates, die flexibiliteit en kracht opbouwt en waardoor je je gefocust en kalm voelt. Gecontroleerde ademhaling, concentratie en een zorgvuldige opgebouwde serie rekoefeningen, bewegingen en houdingen op muziek creëren een holistische workout die het lichaam in een toestand van harmonie en balans brengt.


BODYPUMP
Bodypump is de originele barbell-les met spierversterkende oefeningen voor je hele lichaam. Tijdens deze les worden alle spiergroepen aangepakt met een selectie van technieken uit de krachtzaal, zoals squats, presses, lifts en curls.

MIJN ERVARING MET DE GROEPSLESSEN
Ik heb ondertussen elke groepsles minstens 2 à 3 keer gedaan en ben nog steeds gemotiveerd. Daarnaast vind ik de lessen zelfs leuk! Alle oefeningen worden goed uitgelegd zodat ook de beginners meekunnen. Ik heb ook meer energie en voel me fitter sinds ik aan het sporten ben. Na de les Bodybalance voel ik me altijd zo mmmmmmm zen. De leukste les vind ik zelf de Bodypump, omdat je nadien zo kapot bent. Ook merk ik al een verschil aan mijn lichaam na 3 lessen, raar maar waar...

Follow on Bloglovin

0 reacties:

Een reactie posten